El consistori de Pardines segueix treballant per aconseguir millorar la persistent i molt deficient situació a nivell de servei de cobertura telefònica i la gairebé innaccessibilitat a internet.

Els informem que, gràcies a les pressions mediàtiques del passat mes de març en referència a la deficient situació a nivell de servei de cobertura telefònica i d’innaccessibilitat a internet, i gràcies també d’haver tractat aquest tema a la sessió del Consell d’alcaldes del Ripollès del passat 13 de març, finalment ahir varem poder mantenir una reunió amb el Sr. Jordi Puigneró, Secretari de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat de la Informació.

mòbil
Durant la trobada l’alcaldessa de Pardines va demanar la seva ajuda i col•laboració en els següents temes:

1) Obtenir un contacte directe de les dues operadores que actualment estan prestant servei al municipi. Un tema essencial a l’hora de resoldre les possibles incidències, i poder actuar amb conseqüència.
Aquesta problemàtica d’establir comunicació amb les operadores, se li va explicar que actualment es feia més necessaria amb Vodafone, on arrel de les darreres incidències no s’ha pogut contactar amb una persona responsable per tal de conèixer els motius de les incidències.

2) Contactar amb la companyia Movistar perquè valori de nou la possibilitat d’instal·lar una estació base enlloc de tornar a col·locar els mateixos aparells de repetició de senyal de Sant Antoni de Ribes de Freser.
Pel què fa a la xarxa de telecomunicacions, els aparells que estaven instal•lats fins a principis d’aquest any 2018 eren amb tecnologia 2G. I la intenció de Movistar és la de seguir amb 2G. Davant d’aquesta situació l’alcaldessa va manifestar la seva indignació i va insistir en la necessitat d’instal·lar-hi tecnologia més avançada que la que es disposava fins ara; “Estem segurs que hi ha indrets de Catalunya on s’hi estan substituïnt el 3G per 4G i aquell material es podria reubicar en altres municipis com Pardines. Permetent així que les companyies de gran dimensió com és en el nostre cas Movistar, puguin aprofitar els recursos sense haver de fer noves inversions.”

3) Quina previsió/planificació hi havia pel què fa al desplegament de la fibra òptica per la comarca del Ripollès i més concretament la Vall de Ribes- Pardines.
A més, Pérez li va manifestar la seva inquietud i voluntat de poder obtenir assessorament en el desplegament de la fibra òptica dins el municipi que pretenem realitzar en un futur inmediat. Inicialment donant servei via radioenllaç i fins que no arribi la linia troncal de fibra òptica aprop del municipi.

El Secretari per la seva banda ens va demanar explícitament l’ajuda de la corporació per a fer difusió a tota la ciutadania de la necessitat d’instal•lar-se l’aplicació mòbil: COBERTURA MÒVIL de la Generalitat de Catalunya. A continuació els hi passem l’enllaç per què se’l puguin descarregar: http://presidencia.gencat.cat/ca/ambits_d_actuacio/tic/serveis_ciutadania/cercadors_cobertura/mobil .
A través d’aquesta aplicació es mesuren i s’envien de manera inmediata els nivells de cobertura de telefonia mòbil permetent així saber quines són les zones fosques del territori i en conseqüència prendre mesures per a solucionar la situació. Aquesta aplicació també s’hi poden fer mesuracions de velocitat, tant de càrrega com de descarrega, d’internet.

Pel consistori de Pardines aquest tema és una prioritat i per aquest motiu l’ajuntament hi està en plena lluita. De seguida que s’obtingui més informació al respecte se’ls hi comunicarà.